افتتاح مدرسه بین المللی معارف در گرجستان

نودار پاپوکاشویلی معاون وزیر آموزش و علوم گرجستان، به همراه عمر فاروق یلکنجی معاون اول وزیر آموزش ملی جمهوری ترکیه، علی کان اوربای سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری ترکیه در گرجستان و رئیس بنیاد معارف ترکیه بیرول آکگون، مدرسه بین المللی معارف را افتتاح کرد.

نودار پاپوکاشویلی معاون وزیر آموزش و علوم گرجستان،  به همراه عمر فاروق یلکنجی معاون اول وزیر آموزش ملی جمهوری ترکیه، علی کان اوربای سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری ترکیه در گرجستان و رئیس بنیاد معارف ترکیه بیرول آکگون، مدرسه بین المللی معارف را افتتاح کرد. نودار پاپوکاشویلی از دولت ترکیه، سفیر ترکیه و بنیاد معارف به دلیل کمک به نظام آموزشی گرجستان و سال ها همکاری مفید تشکر کرد. رئیس بنیاد معارف ترکیه به نوبه خود لوح تقدیر را به معاون وزیر آموزش گرجستان اعطا کرد.

در چارچوب مراسم افتتاحیه این مدرسه، نودار پاپوکاشویلی با معاون اول وزیر آموزش ملی جمهوری ترکیه عمر فاروق یلکنج، دیداری کاری برگزار کرد که در آن طرفین در مورد مسائل تعمیق همکاری در زمینه تحصیلات بحث و تبادل نظر کردند.مدرسه بین المللی معارف هم از نظر آموزشی و هم زیرساختی با استانداردهای بین المللی مطابقت کامل دارد. ساختمان مدرسه مجهز به آزمایشگاه های فناوری و علوم، کتابخانه و کتابخانه رسانه ای، رصدخانه است و کاملاً برای دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه مناسب سازی شده است.نمایندگانی از سفارت جمهوری ترکیه، پارلمان های گرجستان و ترکیه، شهرداری تفلیس، بخش آموزشی و جامعه مدارس نیز در مراسم افتتاحیه مدرسه بین المللی معارف شرکت کردند.

بنیاد وقف "معارف" ترکیه که دارای 446 موسسه آموزشی و 50 هزار دانش آموز در 52 کشور جهان است.این بنیاد با تاکید بر ارزش های مشترک انسانی در آموزش، گامی جدید و محکم در زمینه تحصیل در گرجستان برمی دارد. مدارس بین المللی این بنیاد، از پیش دبستانی گرفته تا پایان دوره متوسطه دانش آموزان را برای استفاده از دانش و مهارت های خود در راه صلح و آرامش بشریت آموزش می دهد.

مدارس معارف با ارائه تجربه غنی ترکیه در زمینه آموزشهای مختلف و با ایجاد آزمایشگاه‌های جدید، سالن‌های ورزشی، امکانات مدرن و جامع، فرصت برابر تحصیلی ایجاد می‌کند. این مدارس آموزش مبتنی بر علم با رویکردی نوآورانه که پاسخگوی نیازهای زمان است را مد نظر داشته و بر ارزشهای انسانی، ملی و محلی و حساسیت فرهنگ‌های مختلف و زیبایی‌شناسی تمرکز دارد.

تاریخ:2023/10/11

منبع: سایت وزارت آموزش و علوم گرجستان

https://mes.gov.ge/content.php?id=13581&lang=geo

https://aktual.ge/Read/32143

کد خبر 17248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =